Medvědi na cestách – cestovatelský web

Základní úpravy

4x4_logo_cerne2Ihned po koupi naší Toyoty, jsme zjistili, že aby vůz splňoval ideál „dokonalého cestovního auta“, bude potřeba aby prodělal velké množství větších či menších úprav. Nejdříve jsme navštívili nejmenovaný velký servis terénních aut v Plzni, tam se ale na náš vůz ani nepodívali a jakékoli naše specifické požadavky se zdály jako nepřekonatelný problém. Trošku rozmrzele jsme dále brouzdaly vodami internetu rozhodnuti, že někoho najít musíme. Přeci jen nám nešlo pouze o výměnu stěračů, ale o komplexní přestavbu sériové verze Hiluxu na expediční vůz. Velice brzy jsme měli ohromné štěstí, když jsme narazili na pražskou rodinnou firmu 4×4 Expert. Schován v neveliké dílně v pražských Jinočanech se skrývá opravdový skvost pro všechny fanoušky terénních vozů. Pánové Tomáš a Jenda Petrák si nás spolu se svým týmem hned získali svým osobním přístupem, ochotou řešit všechny naše nevšední požadavky a v neposlední řadě neuvěřitelně poctivě odvedenou prací. Po mnoha hodinách konzultací a brouzdáním ve vodách internetu jsme se rozhodli pro tyto jednotlivé úpravy – některým se budeme více věnovat v samostatných příspěvcích:

Bezpečnostní mříže do prostoru hardtopu
phoca_thumb_l_pes1Pro klidné cestování se psem věc nezbytná a také první úprava absolvovaná na našem voze. Mříže jsou vyrobeny na zakázku a umožňují uzamknutí psa ve voze s možností otevření zadního okna hardtopu tak, aby měl pes dostatek vzduchu, ale zároveň aby se nemohl dostat ven (a případný zloděj dovnitř). Prostor hardtopu je navíc rozdělen mříží také podélně, takže vzniká jak prostor pro psa, tak pro případná zavazadla. Krom zadního okna mříž kryje také okna boční, takže pes může mít za jízdy okna otevřená opravdu dokořán.

.

Montáž podvozkové sady IronMan a obutí na nové pneumatiky BF Goodrich

hilux-ironman-1024x694bVzhledem k cestě do Mongolska, kterou plánujeme na podzim roku 2015, jsme se rozhodli nespoléhat se na sériový podvozek Toyoty, který je spíše určen pro pracovní podmínky a auto mírně zvýšit. Po konzultacích jsme se rozhodli pro podvozkovou sadu IronMan typ C (Constant Load), který by se měl v naplněném voze při expedici chovat nejlépe. Místo originálních pneumatik jsme vybrali legendární BF Goodrich All Terain 265/75/16, které jsou používány terénními vozy již přes 30 let a stále prokazují svou výbornou průjezdnost terénem i dobré vlastnosti na asfaltovém povrchu. Obě tyto úpravy zajistili to, že světlá výška vozu se zvedla o cca 10 cm.

.


stan_800Střešní stan Autohome Columbus S

Po dlouhých úvahách jsme se také rozhodli pro koupi střešního stanu, který nám i přes svou vyšší cenu ušetřil spoustu starostí. Více o něm v samostatném příspěvku!

Tagged in:
About