Medvědi na cestách – cestovatelský web

Za 9 dní na Bajkale? Proč ne!

Tak! Právě sedíme v kavárně ve městě Irkutsk, které je již coby kamenem dohodil k jezeru Bajkal, kde hodláme strávit následující dva dny zaslouženým odpočinkem!  A myslíme si, že je čas pro malou rekapitulaci. Co taková cesta autem na Bajkal obnáší? Trochu čísel jistě neuškodí:

Doba cesty: 8 dní a 17 hodin
Ujeté km: 7456,68 km
Průměr km/den: 856 km
Množství natankované nafty: 709, 201l
Počet tankování: 15
Průměrná cena nafty: 15,72 Kč/l
Průměrná spotřeba 10,24l / 100 km

A také nás cestou potkalo:
1x výměna palivového filtru
1x stádo koní přes cestu
4x velbloudi
2x policejní kontroly
0x pokut a úplatků
1x vypitý karton energy drinků a nespočet káv!

Oslava přejezdu na Sibiř!

Výměna palivového filtruTakže tak. Bezmyšlenkovité ukrajování kilometrů máme již za sebou. Ujeli jsme přes třetinu plánových kilometrů za 1/12 času a teď nás čeká konečné to pravé cestovatelské poznávání! A také máme za sebou další etapy v rámci projektu 1000 mil, za jejichž podporu děkujeme firmě Toyota Dolák! Musíme říct, že Hilux zatím šlape jako hodinky! A pro nás počet ujetých kilometrů znamená, že již není kam pospíchat. Před námi leží širé Mongolsko a my si ho plánujeme pořádně užít!

Nekonečné ruské silniceJeště snad pár řádek k legendárním ruským silnicím a řidičům. Jeli jsme na Bajkal po nejkratší a nejrychlejší možné cestě z Moskvy přes Omsk, Novosibirsk a Krasnojarsk. Zpravidla platilo, že čím jsme víc na východ, tím je silnice lepší – pravděpodobně díky tomu, že zde na daleké východní Sibiři nemají jinou silnici, než tu, po které jsme jeli. A proto se o ni opravdu dobře starají! Nejedná se skoro nikdy o víceproudou dálnici, ale až na výjimky byla cesta pokryta kvalitním asfaltem, za který by se nemuselo stydět ani například Německo. Je vidět, že cesta je z velké části nově zrekonstruovaná a práce stále pokračují, takže cesta na Bajkal bude za pár let opravdu luxusní.

Nové logo Němého Medvěda?Ruští řidiči, to je kapitola sama pro sebe. Pro ruského řidiče nejsou žádná pravidla svatá. Důležité je dostat se rychle z místa A do místa B. A slovo „rychle“ by mělo být několikrát podtrženo. Dodržování rychlosti? Zbytečnost! Riskantní předjíždění? Nutnost! Podjíždění zprava přes odstavný pruh? Samozřejmost! Takto napsané může vyznít řízení v Rusku jako noční můra. Ovšem skutečnost tak hrozná není. Oni totiž všichni řidiči s výše popsaným tak nějak počítají. Řidiči kamiónů například skoro vždy dávají autům za sebou jasný signál pomocí blinkrů, zda je předjíždění možné či nikoli. Rychlost nedodržuje nikdo, a pokud již dojde na silnici k riskantní situaci, tak se ji všichni zainteresovaní řidiči snaží v klidu vyřešit. A to bez klaksonů a velkého rozčilování. Na rozdíl třeba od Itálie. Tady prostě každý nějak počítá s tím, že řízení auta je tak trochu adrenalinový sport. A je potřeba brát v úvahu to, že stejně myslí i všichni ostatní řidiči na silnici.

Typický sibiřský domek
...a typická sibiřská vesnička!
Takže nyní nás čeká Bajkal. Poté Burjatsko se svojí metropolí Ulan-Ude. A poté vysněné Mongolsko! Tušíme, že příští příspěvek bude právě odtamtud. Tak držte palce!

A pes? Pes šetří síly na další dobrodružství!

Tagged in:
About